dinsdag 26 februari 2013

Snow Emergencies

Ik wist waar ik aan begon toen ik koos voor Knox College in Galesburg, Illinois, in plaats van voor een universiteit in sunny Florida. Winter hier betekent echte winter. Niet van die slappe hap met natte sneeuw, die een vieze drap veroorzaakt. Echte sneeuwstormen, zeg ik je. 

Afgelopen woensdag ging er een mail rond voor een sneeuwwaarschuwing. Hoewel er vijftien centimeter of meer werd verwacht, kwam er maar de helft te voorschijn. Alsnog niet fijn om daar doorheen te lopen, maar het is te doen. Vandaag krijgen de weergoden nog een kans. Opnieuw werd er vijftien centimeter verwacht. Daar zijn we nog lang niet, maar mijn klas van vanochtend werd wel gecanceld. Voor de studenten dus lekker uitslapen in hun warme nest, voor de docenten is het vooral veiliger om niet naar de campus te moeten rijden. Van een 'Snow Emergency Notification'  naar 'Snow Emergency Declared'.

Iedereen is tijdens dit trimester een stuk drukker dan in de herfst, met veel papers die geschreven moeten worden, groepsprojecten waar veel tijd in gestoken moet worden, maar natuurlijk wordt er ook veel muziek gemaakt (en er is voor sommigen ook tijd voor SDRR volgens het recept van de echte rocksterren). Ten slotte deel ik een filmpje met jullie, al weet ik niet of dit soort filmpjes al in Nederland zijn bereikt: onze versie van de Harlem Shake.

2 opmerkingen: