zondag 31 maart 2013

Deel 3: De Finale

Het derde en laatste trimester is inmiddels aangebroken. Eindelijk is bijna alle sneeuw weggesmolten voor de zon, en langzaam maar zeker stijgt de temperatuur zodat we hopelijk gauw weer buiten in de boeken kunnen duiken. Mijn laatste tien weken op Knox College gaan nu in.

Maar voor dat zover is, valt er nog genoeg te doen. Ik heb ervoor gekozen om meer de focus te leggen op muziek dan op de serieuze academische vakken. Dit resulteert in muzieklessen en twee jazz combo's. Behalve zelf te spelen betekent het ook genieten van andere muzikanten. Elke donderdagavond is er een jazz night in een lokaal cafĂ©, er zijn concerten van het symfonieorkest in het theater dichtbij de campus en binnenkort is er een jazz festival. Voor studenten zijn al deze evenementen gratis (of met fikse korting). 

De twee academische vakken die ik volg zijn Care and Prevention of Athletic Injuries en sterrenkunde. Zoals de meeste van jullie wel weten is het eerste vak mooi meegenomen voor mezelf - ik had het best kunnen gebruiken de afgelopen jaren. Het grootste deel van de klas koos dit vak om volgend jaar een baantje te kunnen krijgen als fysiotherapeut voor de sportteams op Knox. Voor mij heeft dat natuurlijk geen nut, maar de kennis kan natuurlijk nooit kwaad. 

Op de middelbare school heb ik al flink wat natuurkunde gehad, in tegenstelling tot veel Amerikaanse studenten. Daardoor heb ik een behoorlijke voorsprong bij sterrenkunde, waar alle SI-eenheden worden herhaald. Hierdoor wordt nu wel duidelijk onder de Amerikanen wat een raar meetsysteem ze eigenlijk hebben; een meter vierenzestig is veel duidelijker dan five feet four and something inches. Ondanks mijn voorsprong in de natuurkunde termen, significantie en logaritmen, hoeft sterrenkunde niet saai voor mij te zijn - dankzij de professor. Een natuurkunde freak, die nog maar eens benadrukt hoeveel zij van natuurkunde houdt en daarom altijd tijd voor je heeft om over de stof te praten. Maar heb ik ooit een professor gehad met een metaal stukje door haar onderlip, een sticker op haar rechterkuit en een nog grotere sticker op haar hele bovenarm? Zeldzaam. Ik ben benieuwd of ik er eentje tegenkom op de Erasmus Universiteit. 

2 opmerkingen:

  1. Het is al zeker dat je naar de EUR gaat volgend jaar? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, heb je toch nog wat aan de natuurkunde lessen op de grundel gehad :p

    BeantwoordenVerwijderen