zondag 7 oktober 2012

Herfst

Ik kan eindelijk met jullie mee zeuren. Voor een tijdje dacht ik dat Galesburg geen herfst kent, aangezien het vorig weekend nog heerlijk weer was met 25 graden en volop zon. Sinds een paar dagen is daar niets meer van te zien. Het dondert en het bliksemt, het regent pijpestelen en de wind... die maakt het er ook allemaal niet beter op. Herfst. Het jaargetijde dat aangeeft dat het alleen maar kouder zal worden. 

Donderdag begon het. Vroeg in de middag zat ik nog lekker buiten met mijn laptop, en opeens begon de wind tegen me te schreeuwen. Waarschuwing om naar binnen te gaan, leek me. Eenmaal terug in de suite hoorde ik buiten allemaal gerommel; Zeus had weer eens een woedeaanval. Wat we op zo'n middag doen? Met z'n allen in de gemeenschappelijke ruimte zitten. De een die elke keer bij een lichtflits of lawaai schrikt, de ander die dicht bij het raam wil zitten, zodat ze niets mist en elk blaadje spot die door de lucht rent, voortgestuwd door de wind. Gezellig en knus, allemaal met een warme laptop op schoot en een kop thee. En wat als je moe bent van dit sombere weer? Dan doe je gewoon even een dutje op het tapijt. (Slaapt lekker, schijnt het.)

Wel is dit een mooi seizoen voor de bomen. Behalve dat de bomen kaal worden, krijgen ze voordat dat gebeurt nog wel een mooie haarspoeling. Vandaag was ik bij Starved Rock State Park, een field trip georganiseerd door de fotoclub. We zijn niet bij de Starved Rock geweest, maar wel twee andere canyons gezien. Daarbij ook een levensgevaarlijke trip gemaakt met twee anderen, waarbij we langs een steile klif omhoog zijn geklauterd en uiteindelijk nog diep het bos in zijn gegaan om foto's te schieten. Zeer avontuurlijk, en mijn sneakers zijn nu ook wel toe aan een wasbeurt. 

Old Main. Zie hetzelfde gebouw met de twee bomen, alleen een maand geleden, hier.

Patio bij de Gizmo.




Liefhebbers: meer foto's van vandaag staan op Picasa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten