zondag 6 januari 2013

De S van...

Helemaal terug. In de kou, in de sneeuw. Nog wat vermoeid als gevolg van jetlag, waardoor ik om drie uur in de nacht wakker in bed lag en niet meer in slaap kon komen - that happens. Twee collegedagen achter de rug en nu al het leeswerk vanjewelste. Ik ben terug, maar niet in mijn eentje. Terug zijn we allemaal, terwijl we samen in onze huiskamer huiswerk maken, films kijken of alcohol benutten (o nee...).

Als Google gelijk krijgt, heeft Galesburg maar een korte, strenge winter gekend. Twee weken geleden was er nog een sneeuwstorm: een 'Blizzard Warning' die uitgroeide tot 'Snow Emergency'. Alle auto's op straat moesten worden weggezet en natuurlijk werd geadviseerd om vooral binnen te blijven. En... de eekhoorns? Die rennen weer vrolijk over campus. Vanaf volgende week zitten we boven het vriespunt, met een zonnetje erbij, en het wordt hopelijk dragelijker om naar de les te lopen. 

Iedereen is blij om elkaar weer te zien. Er zijn wel een paar dingen veranderd in de suite: een huisgenootje heeft een grotere tv meegenomen, en een ander huisgenootje heeft een Nintendo 94 en een Wii meegebracht! Goed om het soggen te activeren. Vanwege kerstmis gaan we cadeautjes uitwisselen. Wat in Nederland 'lootjes trekken' heet, noemen ze hier 'Secret Santa'. Alleen zonder surprise en gedicht. Een huisgenoot van me vroeg of ik weer blij was om  terug te zijn in Nederland, om met mijn mede-Nederlanders op klompen te kunnen lopen. Klompen kunnen ze krijgen. Voor iedereen heb ik een sleutelhanger met een klompje en Secret Santa uit Nederland heeft een goodie bag gemaakt met spulletjes uit, jawel, Nederland. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten