donderdag 3 januari 2013

Knox College, Deel 2

Wakie, wakie, de wintervakantie is voorbij. Nog vers in het nieuwe jaar begint het tweede trimester op een donderdag. Een trimester waar ik al sinds het einde van de eerste periode naar uitkijk: het belooft nog beter, leuker en geweldiger te worden. Bring it on!

Zes weken in totaal, maar misschien wel de drukste vakantie ooit. Eerst een topweek gehad in Salt Lake City, daarna overal en nergens geweest in Nederland. Maar dat wil niet zeggen dat ik van jullie allemaal heb genoten. Ik vond het ontzettend gezellig om iedereen weer te zien. Degenen met wie ik helaas niet heb kunnen afspreken, ik ben in een mum van tijd weer terug!

Op deze prachtige, witte ochtend mag ik meteen beginnen. Laten we hopen dat ik in een nacht de jetlag er meteen uit heb geslapen, zodat ik niet in mijn eerste les al in slaap sukkel; dat is misschien niet de beste, eerste indruk. Ik begin met Business and Technical Writing. Je kunt het zien als een vak onder de major Engels, of onder Business, maar het kan ook onderdeel zijn van je lerarenopleiding. Naast dit vak heb ik twee geschiedenisvakken. Aan de ene kant kunstgeschiedenis (Renaissance tot nu), aan de andere kant de geschiedenis over Europa in de twintigste eeuw. Voor dit trimester heb ik vakken gekozen die me erg interesseren (of waar ik me in wil verbeteren - qua kennis of vaardigheid), en  waar ik ook van weet dat ik later niet meer de mogelijkheid heb om daar diep op in te gaan.

Ook de komende maanden zal ik veel in de muziekvleugel te vinden zijn, in de Center of Fine Arts, welteverstaan. Ik hervat mijn saxofoonlessen, ik begin met iets bekends maar ook iets nieuws, namelijk jazz piano, en ik ga met mijn altsax in een combo spelen. Het zal wel moeilijker worden om de oefenruimtes op te zoeken, want ook al is het maar een klein stukje lopen, de weersvoorspellingen beloven me niet veel goeds. Hardlopen op de zondagochtend zit er dan ook waarschijnlijk niet meer in. Tot het kwik de positieve kant weer heeft gevonden, in ieder geval.

Dat zijn de plannen! Ik heb er ontzettend veel zin in, zowel in de colleges als alles wat daarbuiten staat. Nu gauw weer de kou in om mijn boeken op te halen van het postkantoor.

1 opmerking:

  1. Haha, klinkt geweldig! Leuk dat je ook echt compleet andere vakken hebt, dat mis ik echt hier in Nederland. Het is fijn dat je hier wat meer kunt focussen op een onderwerp en ook echt heel diep in de stof gaat, maar ik mis de variatie. Ik wil zo graag een taal of een kunst-vak ofzo volgen, maar ja, dat kan niet :P Oh well, snel BSc halen en de MSc in Amerika zien te scoren ;)

    Hardlopen raad ik je ook een beetje af XD Succes de komende periode ;)

    BeantwoordenVerwijderen