dinsdag 27 november 2012

Hoog in de Lucht

Terwijl ik dit typ vlieg ik nog ergens tussen Utah en Illinois. Ik heb een geweldige week gehad in Salt Lake City, en de koers is nu richting Amsterdam gezet. Met nog wel een tussenstop in Chicago en omgeving.

Toen mijn kamergenoot een halfjaar geleden mij vertelde dat ze uit Salt Lake City, Utah kwam, dacht ik meteen aan de Winterspelen van 2002. Voor mij is dat veel waard, voor de familie van Shelby minder. (Net als de bergen, ze zouden bijna vergeten dat die er zijn.) Daarbij hebben zij de Olympic Oval, de snelste schaatsbaan in de hele wereld! Dat kwam hun niet echt bekend in de oren. Maar ik kan nu wel zeggen dat ik acht rondjes om die schaatsbaan heb hardgelopen.

Het was al met al een sportieve week in de staat van de Mormonen. Naast een rondleiding te hebben gekregen in de bergen, waar onderdelen als skispringen, slalommen en bobsleeën aan de orde kwamen, zijn we gisteravond bij een NBA-game geweest. De Utah Jazz tegen de Denver Nuggets. Wie zulke namen heeft bedacht voor basketbalteams… De eerste helft was bijna net zo slaapverwekkend als een basketbalwedstrijd van Knox, maar toen de Jazz op gelijke hoogte kwam, ging het stadion uit zijn dak. Het is dat ik nog jong ben, want mijn hart ging behoorlijk tekeer van de spanning, en mijn stem heb ik gelukkig ook nog, maar het was ongelooflijk gaaf om mee te maken. De sfeer was geweldig. Uiteindelijk wonnen we in de laatste seconden met drie punten verschil.

Op het moment vlieg ik naar Chicago, om in Oak Park te overnachten bij mijn suitemate. Na een vlucht van acht uur ben ik dan alweer bijna thuis.

Coming Home, nu for real. Tot snel, lieve Tukkers. 

Bij 'de Tempel', zoals de tante van mijn kamergenoot zei: 'het Mekka van de Mormonen'. 
Hoe leer je kunstjes op de schans?




Olympic Oval.

Olympic Oval, de snelste schaatsbaan in de hele wereld!


Een video, gemaakt tijdens een van de vele time-outs. Dansacts kunnen niet uitblijven, maar deze was zeer verrassend. Wie kon zo dansen op die leeftijd?


1 opmerking: