maandag 24 september 2012

Go Knox!

Dit weekend heb ik eindelijk de teams van Knox de sterren van de hemel zien schitteren. Een hele happening, moet ik zeggen. Het komt dicht in de buurt van mijn ervaring in vak P, en dat was al heel wat.

Een meisje van mijn suite werd gevraagd de Star Spangled Banner te zingen bij de volleybalwedstrijd. Voor degenen die hier niet bekend mee zijn, dit is het Amerikaanse volkslied. Hiervoor vergt heel wat meer zangkwaliteit dan voor het Wilhelmus, vandaar dat ze een iemand vragen om het te zingen, zodat de ongeschoolde stemmen niet hoeven te proberen. Na een privĂ©-optreden in de suite, zijn we naar de volleybalwedstrijd gegaan om haar te steunen. Het zou er een beetje stom uitzien om na het volkslied de tribunes meteen te verlaten, zonder een minuut te hebben gezien van de wedstrijd, dus bleven we zitten voor een set. Het team deed het niet eens zo heel slecht, al verloren ze wel de eerste set. Verdere uitslag weet ik niet, want we zijn daarna stiekem weggeslopen. Toen we buiten kwamen hoorde ik alleen nog een gesuis in mijn oor, nog bijkomend van al het gekrijs en geschreeuw (wat aanmoediging moest voorstellen) in de hal. 

Diezelfde dag was er ook een voetbalwedstrijd. Knox tegen Monmouth. Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe het voetbal hier zou zijn, dus ik nam een kijkje met mijn roommate. Om eerlijk te zijn heb ik niet veel meegekregen van het spel, maar wel van de supporters. Met banken en al zaten ze langs de lijn te joelen, te schreeuwen en (natuurlijk) liedjes te zingen. Waarom bestaat er geen voetbalwedstrijd zonder gezang? Het bracht in elk geval erg veel sfeer en ook steun naar het team toe. Monmouth blijkt de rivaal te zijn van Knox; verliezen is geen optie. (Monmouth leek voor mij erg op Twente vanwege hun tenue, alleen qua voetbal...) Dat gebeurde ook niet, dankzij de harde inzet van het team en de goede liedjes van de supporters. Ik heb de tweede helft alleen gemist, omdat ik mijn Latijn quiz belangrijker vond.

Een paar foto's en onderaan een filmpje van de voetbalwedstrijd. Het is het enige filmpje dat ik heb gemaakt en het is niet de beste impressie, maar het is er een.

Iedereen richt zich tot de vlag voor de Star Spangled Banner.

Knox Team in actie.

Shelby, Julia en Catlin (die mocht zingen).

Soccer: Knox - Monmouth


1 opmerking: