vrijdag 7 september 2012

How's Everything Going

Donderdag heeft zijn tijd ook alweer gehad, op naar vrijdag. Alle eerstejaars zijn hier nu voor twee dagen en de introductie is nog in volle gang. Ik heb een gesprek gehad met mijn advisor, een foto laten maken voor mijn ID op Knox (een verschrikkelijke foto, maar let's face it: elk meisje is ontevreden met haar pasfoto) en er zijn geplande ontmoetingen met je oriëntatiegroep om gezellig te kletsen of spelletjes te doen. Ook zijn er toespraken tussendoor, en ik moet zeggen dat ik nog geen een saaie man of vrouw voor mijn neus heb gehad. Ze kunnen allemaal een leuk praatje houden, met humor ook nog. 

Mijn roommate is heel aardig. Ik kan het goed met haar vinden, een goede match lijkt me. Natuurlijk moet ik voorzichtig zijn met wat ik zeg, aangezien we elkaar pas twee dagen kennen, maar het gevoel is goed. Alleen is ze fan van Justin Bieber. Maar ach, I can live with that. En haar ouders hebben een voorraad eten onder haar bed gestopt, waar ik ook bij mag. Belangrijk punt, natuurlijk! (Helemaal voor mij...) Al hebben mijn ouders mij ook een voorraad eten meegegeven, dus op zich kunnen we niet verhongeren in onze kamer. 

Morgen gaat het regenen, dus de temperatuur zal wat zakken. Jammer, ik hou wel van de hitte, maar wat koelte na een paar dagen met meer dan 30 graden is ook wel lekker. Voor de rest gaat alles goed hier. Ik ken de weg inmiddels op campus, maar ik wil wat doen. Ik zal moeten wachten tot maandag; wachten tot deze hectische introductieweek voorbij is. Dit weekend ga ik met Shelby, mijn roommate, meedoen aan een bike tour door Galesburg, én ze heeft me meegesleurd om vrijwilligerswerk te doen op zondag. Vraag me niet wat en waar, ik werd overrompeld en dacht, waarom niet.

Oké, dat was het wel voor nu. Ik eindig deze post met een riddle, verzonnen door iemand uit mijn oriëntatiegroep. We hadden er ongelooflijk veel lol aan vandaag en ik ben erg benieuwd wie de oplossing weet. So, the question is: what can through the green glass door? (Ik doe het in het Engels, aangezien ik het al drie keer in het Engels heb gehoord.) I'll give you guys a couple of hints for now. Holland can, but The Netherlands can't. A tree can, but a leaf cannot. And the moon can, but the sun can't. What can through the green glass door...

5 opmerkingen:

  1. Als ik het raadsel door heb is het volgende ook waar:
    Grass can, but a lawn can't.

    En het raadsel klopt toch niet meer geheel als je hem gaat vertalen naar het Nederlands?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tien punten voor Thomas! Het is waarschijnlijk moeilijker als je de riddle hoort, en niet leest. Trouwens, wat ook kan:

      Can can't, cannot can and can't cannot.

      Verwijderen
  2. A car can, but a bike can't...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. A bike can through the green glass door, but a little bike cannot...

      Verwijderen
    2. My bad. Ik bedoelde: A little bike can through, but a normal bike can't.

      Verwijderen